عادات زندگی سالم
فال
 
چهار شنبه 27 شهریور 1398
توجه
برترین مطالب
فال چینی برای ماه های سال - 1079770 بازدید
فال حافظ با معنی و تفسیر - 660875 بازدید
عکس های زنان صدام حسین - 415367 بازدید
جدول تبديل مقياس ها - 399591 بازدید
داستان جن - 370706 بازدید
فهرست
صفحه اصلي
تالارهاي گفتمان سايت
بخشهاي سایت
آلبوم تصاوير
لینکستان
جستجو
فال حافظ
نقشه سایت
تماس با ما

موضوعات سایت
فایلهای صوتی خنده ار (0)
کلیپ موبایل (2)
اس ام اس (25)
پس زمینه موبایل (2)
نرم افزار موبایل (2)
ترفند های موبایل (13)
بازی موبایل (1)
زنگ موبایل (0)
تم موبایل (3)
کلیپ فلش (0)
بازی فلش (1)
فال (16)
بيوگرافي بازيگران و خواننده ها (5)
مطالب جالب و زيبا (77)
داستان کوتاه و حکایت (44)
جوش صورت (3)
سلامت (19)
زيبايي (10)
کتاب هاي الکترونيکي (1)
ترفند هاي کامپيوتر (6)
ترفند هاي اينترنت (5)
داستان جن و روح (2)
جن (3)
روح (2)
موفقیت (20)
داستان های ملانصرالدین (6)
عکس های عاشقانه (0)
عکس های طبیعت (0)
عکس های عجیب و غریب (4)
عکس های خنده دار و طنز (4)
عکس های بازیگران و خواننده ها (1)
عکس های کاریکاتور (0)
عکس های متحرک (Gif) (0)
اخبار جدید (1)

آخرین مطالب ارسالی
فال و طالع بینی

فال روزانه فال حافظ کلیک کنید فال قهوه و چای


فال انبیا

عادات زندگی سالم

عادات زندگی سالم


انتظار ندارید که ماشینتان بدون تعویض روغن موتور، 100،000 کیلومتر راه برود، پس چرا توقع دارید که سلامت بدنتان بدون قوت لازم تامین شود؟ با به کار گیری عادات زیر در زندگی روزمره تان، سلامت عمومیتان را تضمین کنید.


8 لیوان در روز آب بنوشید

سالیان سال است که سعی دارند این عادت سالم را د رمغز ما فرو کنند اما هنوز هم آن را رعایت نمی کنیم. واقعیت این است که باید در روز به اندازه کافی آب بنوشید. برحسب اینکه کجا زندگی می کنید (در نواحی خشک یا بارانی)، نیاز شما به آب کمتر و بیشتر می شود. اگر زیاد ورزش می کنید و حین ورزش زیاد عرق می کنید، به آب بیشتری نیاز دارید. درغیر اینصورت روزی 8 لیوان آب برای شما کافی است. مصرف آب شما باید آنقدر باشد که ادرارتان کاملاً شفاف باشد. با مصرف آب کافی، آب مورد نیاز برای تنظیم دمای بدن، تصفیه مواد زائد، و حمل اکسیژن و موادمغذی به سلول ها و غیره تامین می شود.

در روز 10 وعده از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید

ممکن است به نظرتان زیاد برسد، اما وعده ها را باید بشمارید نه تعداد سیب و پرتقال هایی که میخورید. 10 وعده در روز یعنی حدود 5 فنجان میوه و سبزیجات. مثلاً یک سیب کامل را می توانید در دو وعده بخورید. یک فنجان اسفناچ پخته هم دو وعده به حساب می آید. در آخر، باید در هر وعده غذایی و بعنوان میان وعده و تنقلات از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام گرفت، نشان می دهد که افرادیکه 5 تا 8 وعده در روز از میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند، %30 کمتر از سایرین دچار حملات قلبی می شوند. همچنین میوه ها و سبزیحات انرژی لازم را برای بدنتان فراهم کرده و به تثبیت وزنتان هم کمک می کند.

30 دقیقه در روز پیاده روی کنید

بدن شما جزء تنها دستگاه هایی است که با استفاده بیشتر تقویت می شود. کمی در مورد آن فکر کنید: هر دستگاه دیگری که فکر کنید، با استفاده بیشتر، تحلیل می رود اما شما با ورزش و تحرک احساس بهتری پیدا می کنید، قوی تر می شوید و راحت تر نفس می کشید.
پیاده روی درواقع یکی از ساده ترین و راحت ترین عادات سالمی است که می توانید وارد زندگیتان کنید. برای وارد کردن زمان بیشتر برای پیاده روی در روز، می توانید اتومبیلتان را کمی دورتر از محل کار پارک کنید و بقیه راه را پیاده بروید و برگردید. مطالعات نشان می دهد که پیاده روی سلامت قلبی-عروقی شما را افزایش می دهد و طول عمرتان را بیشتر میکند.

سه زنگ تفریح در روز داشته باشید

خیلی سخت است که بخواهید صبح تا شب مدام مشغول کار باشید، با ایجاد چند وقفه بین ساعات کار می توانید استرستان را پایین بیاورید و این مسئله جداً به سلامتتان کمک می کند. همه ما می دانیم که کار استرس می آورد، و وقتی که استرس پیدا می کنید، کورتیزول در خونتان بالا می رود تا بدنتان را برای موقعیتی پرفشار آماده کند. این مسوله باعث آسیب رسانی به سیستم ایمنی بدن، دستگاه گوارش، و دستگاه تناسلی می شود. اگر واقعاً استرس داشته باشید، بدنتان آدرنالین ترشح می کند که فشار خون را بالا برده و ضربان قلب را زیاد می کند. با مرور زمان، بالا بودن مداوم کورتیزول و آدرنالین مشکلات جدی را برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت. پس هر از چند گاهی از پشت کاپیوترتان بلند شوید و در هوای آزاد نفس عمیق بکشید.

فقط یک عدد شیرینی در روز بخورید

اگر ذائقه تان شیرین است، سعی کنید آن را کنار بگذارید. قند سرشار از کالری است و معمولاً چربی هم در خود دارد (به شکل شیرینی و شکلات) که آنهم سرشار از کالری است. بعلاوه، قند (و وزن) زیاد در طول زندگی می تواند منجر به دیابت نوع 2 شود که بیماری بسیار خطرناک است و عواقب جدی را برای سلامتیتان به همراه دارد. پس تا می توانید کمتر شکلات و شیرینی مصرف کنید.

در هفته فقط یک بطری کوچک نوشابه بنوشید

نوشابه می تواند عوارض جدی را برای سلامتیتان به همراه داشته باشد. اول اینکه کالری خالص است—شکر بدون هیچ ماده مغذی. و این کالری ها هیچ جا نمی روند مگر دور شکمتان. دوم اینکه اکثر نوشابه ها حاوی مقدار بالایی فروکتوز شهد ذرت هستند که شهد بسیار شیرینی است که قند خونتان را بالا می برد و باعث می شود کبد موادشیمیایی بیشتری برای بستن رگ های خونی تولید کند.

دو بار در روز دندانهایتان را مسواک کنید و از نخ دندان استفاده کنید

اگر قرار باشد بعد از هر غذا مجبور شوید که دندانهایتان را مسواک بزنید، لذت بردن از سلامت جسمی برایتان کار دشواری خواهد بود. خوب است که هر روز دندانهایتان را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. بااینکار می توانید تا پایان عمرتان کباب به دندان بکشید و بلال گاز بزنید. همچنین مطالعات نشان می دهد که باکتری های موجود در دهان نقش مهمی در بیماری های قلبی ایفا می کنند. بالا بودن مقدار باکتری های موجود در دهان، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی را افزایش می دهد.

سالم زندگی کنید

کمی مراقبت و توجه، فواید خیلی زیادی را برایتان به ارمغان می آورد. کارهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، ممکن است به نظرتان آزار دهنده و سخت بیاید اما مطمئن باشید که سلامت شما را تضمین می کند و عمرتان را هم بیشتر می کند. خوب غذا بخورید، خوب ورزش کنید و استرستان را هم از بین ببرید، تا شاد و سالم زندگی کنید.
نظر یادت نره
Www.Por.Ir

لطفا اگر این متن به نظرتان خوب بود روی بنر زیر کلیک کنید

نظرات
نظری فرستاده نشده است.
فرستادن نظر
نام یا ایمیل:

نظر:




Enter Validation Code:

امتیازات
امتیاز دهی فقط برای اعضا می باشد.

برای امتیاز دادن وارد حساب کاربری خود شوید و یا ثبت نام کنید.

امتیازی داده نشده است.

توجه
تصویر برگزیده
ورود
نام کاربری

كلمه عبور



آیا هنوز عضو نشده اید؟
برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

آيا كلمه عبور خود را فراموش كرده ايد ؟
برای درخواست یک كلمه عبور جدید اینجا را کلیک کنید.
افزار های رایگان سایت

فال حافظ در سایت شما
جدول لیگ برتر در سایت شما
وضعیت آب و هوا در سایت شما
نرخ ارز و طلا در سایت شما
اس ام اس تصادفی در سایت شما
تاریخ شمسی در سایت شما
تقویم شمسی در سایت شما
تقویم روزانه در سایت شما
دعای امام زمان (عج) در سایت شما
اوقات شرعی  در سایت شما

لینک دوستان
پرشین استار - ستاره پارسی
فال تاروت اندروید
سرگرمی،اس ام اس،فال
پرشین فال,فال و طالع بینی
فال روزانه
میمند
تعبیر خواب
آمار